Shop Mobile More Submit  Join Login
Steve Vai White JEM Ibanez by Rovanite Steve Vai White JEM Ibanez by Rovanite
Part of my guitar collection. My steve Vai signature White JEM guitar (ibanez).

This is a HDR image once again as the basic image seemed washd out.

The pattern either side of the guitar is from the neck. It cannot be seen on the basic picture due to the angle, so i decided to make it visable by placing it either side.

Please also check my other Guitar HDR images:

Gibson les paul (jimmy page style): [link]

Les paul Black Beauty 3 p/u: [link]

Fender Strat: [link]
Add a Comment:
 
:iconmissreaver:
MissReaver Featured By Owner Aug 14, 2012  Hobbyist Photographer
Oh god, white guitars...my kryptonite. I don't know why in the world I have such a fondness for white guitars....
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Aug 14, 2012   Artist
hehe it's a gorgeous looking guitar. It's better in colour/person as it's all gold and white, and the next is like marble/ivory looking stuff (mother of pearl I think) :)
Reply
:iconmissreaver:
MissReaver Featured By Owner Aug 14, 2012  Hobbyist Photographer
See I only own an acoustic takamine 2003 limited edition. It's a gorgeous guitar but i prefer my acoustics dark and my electrics white as snow
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Aug 14, 2012   Artist
Sounds like a fair enough point! I have mostly dark guitars, but my stratocaster is a bright blue (lake placid blue I think...whatever that's supposed to mean!!).

I used to have an acoustic, but found didn't play it much, so I sold it as I needed money lol :/ I wish I had kept it though.
Reply
:iconmissreaver:
MissReaver Featured By Owner Aug 14, 2012  Hobbyist Photographer
I just don't get as much emotion building when I play on electric so I majorly favor acoustic
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Aug 15, 2012   Artist
Totally understandable. An acoustic is far more mellow, and classical. The electric is often sharp and has a bit too much bite sometimes. The white guitar is like that, very grungy sounding, that's why I prefer my les pauls :D
Reply
:iconmissreaver:
MissReaver Featured By Owner Aug 15, 2012  Hobbyist Photographer
all my music is very sad and mellow so it'd just sound so wrong on electric XD
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Aug 15, 2012   Artist
Lol how come is all you music sad?! What kind of things do you play?
Reply
(1 Reply)
:iconanne264:
Anne264 Featured By Owner Jul 26, 2010  Hobbyist Photographer
Hell yeah! I should show hubby this (Steve Vai fan and guitar player ^^). What a great pic!
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jul 27, 2010   Artist
Haha awesome! This is my "random buy" in my collection. I always wanted an Ibanez because of the legendary thin necks, so I thought I'd get this one as it was awesome. I should post a colour photo of it...
Reply
:iconanne264:
Anne264 Featured By Owner Jul 28, 2010  Hobbyist Photographer
Yeah, the neck is amazing!

Curious for the color version, although I think this one looks best.
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jul 29, 2010   Artist
Yeah the neck is awesome. It's extremely pretty! Next time I get that guitar out I'll take a photo of it, and post it in colour :D
Reply
:iconheku4:
Heku4 Featured By Owner Jul 1, 2010
WOW!!!
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jul 1, 2010   Artist
:bounce:
Reply
:iconmusicaroundmysoul:
musicaroundmysoul Featured By Owner Jan 18, 2010
that guitar is just so awsome !

great photo
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jan 18, 2010   Artist
Thanks! cheers for adding it to your faves! :D
Reply
:iconphoenix-chick12:
phoenix-chick12 Featured By Owner Jan 10, 2010  Hobbyist General Artist
My brother says "I'm immensly jealous, because I have the Jem 555 (cheap equivilant)!! You're a champion!"

Had to show him! Ibanez's are awesome! :D Love the shot by the way :P
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jan 11, 2010   Artist
haha champion! Thanks for liking the pic! I have to say the black and white version doesnt really do it justice. I love all the white and gold on the guitar, so i'll have to take a colour photo of it sometime!
Reply
:iconphoenix-chick12:
phoenix-chick12 Featured By Owner Jan 11, 2010  Hobbyist General Artist
Sure do!! The B/W photo gives the pic class, though! :)
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jan 12, 2010   Artist
Thanks! I will eventually get round to doing colour versions of all my photos. :)
Reply
:iconphoenix-chick12:
phoenix-chick12 Featured By Owner Jan 17, 2010  Hobbyist General Artist
Cool!
Reply
:iconneclipse666:
Neclipse666 Featured By Owner Sep 2, 2009
I played one of those at Guitar Center the other day, idk if it was just that instrument, or the way it was set up, but it was tough to play, and as far as I could tell the fretboard felt really rough, after you set the guitar up properly though how amazing is it to play?

Nice pic btw :)
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Sep 3, 2009   Artist
Thanks! Yeah this guitar is a little difficult to play at first, but like all guitars, you eventuually get used to it. I think my fret board is smooth, but then i havnt played it in ages because I rotate my guitars so they all get played equally lol

It is a really good guitar though, I love how it doesn't weigh much. The sound is very heavy (as in metal music), which is pretty cool. Im a les paul fan so the ibanez isnt my first choice, but it is a really cool guitar overall. very well made. oh thank you for the fave!
Reply
:iconneclipse666:
Neclipse666 Featured By Owner Sep 4, 2009
no prob :) thanks for da reply :)
Reply
:iconfreebro:
Freebro Featured By Owner Jan 28, 2009  Student General Artist
A thing of PURE Beauty! :floating:
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jan 29, 2009   Artist
indeed it is! :D
Reply
:iconvanhorjsen:
VanHorjsen Featured By Owner Sep 16, 2008  Student Traditional Artist
Amazing!!
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Sep 16, 2008   Artist
Thanks!
Reply
:iconkooni333:
Kooni333 Featured By Owner Jun 23, 2008   Photographer
Oh yeah , got the same Jem. Love it =) Great picture!
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jun 23, 2008   Artist
Thanks! :D It is a great guitar.
Reply
:iconkooni333:
Kooni333 Featured By Owner Jun 25, 2008   Photographer
No Problem =)
Reply
:iconwilliam-slattery:
William-Slattery Featured By Owner Jun 1, 2008
Those shadows really add to this; very cool.
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Jun 2, 2008   Artist
Thanks! :D
Reply
:iconflav0r0fthedazed:
flav0r0fthedazed Featured By Owner May 3, 2008
now this is a sexxxy guitar
Reply
:iconredzeppelin6:
RedZeppelin6 Featured By Owner Apr 24, 2008
do you use the handle?
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Apr 24, 2008   Artist
yeah, i sometimes use the handle when picking up/taking off the guitar. This guitar is extremely light compared to something like a les paul. Its even lighter than my stratocaster! Its a cool edition to the guitar, gives it a unique look! :D
Reply
:iconredzeppelin6:
RedZeppelin6 Featured By Owner Apr 24, 2008
light is good
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Apr 24, 2008   Artist
Yeah it is! it's fun to jump around with! lol I do like the weight the les paul has too! so both are good!
Reply
:iconredzeppelin6:
RedZeppelin6 Featured By Owner Apr 24, 2008
play with it over your head lol
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Apr 24, 2008   Artist
lol it light enough!
Reply
:iconlex-strat:
lex-strat Featured By Owner Apr 24, 2008  Professional Digital Artist
A beautiful instrument, nice image :)
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Apr 24, 2008   Artist
Thanks! :D
Reply
:iconrom3o:
Rom3o Featured By Owner Apr 24, 2008  Professional Photographer
good to see people using HDR for its original purpose.

excellent range and focus
Reply
:iconrovanite:
Rovanite Featured By Owner Apr 24, 2008   Artist
Thanks! :D
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Photo
  • Art Gifts




Details

Submitted on
April 22, 2008
Image Size
2.1 MB
Resolution
3006×1999
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
9,596
Favourites
69 (who?)
Comments
66
×